
ЗАРЕЖДАНЕ...
АПИ не се ангажира със срок за ремонт на единствения тунел, който свързва Северна и Южна България | ||||||
| ||||||
Ремонтът ще обхване две трети от пътя от Етрополе до село Църквище. Последния нов асфалт е полаган само на част от прохода през 2013 г. Бисер живее в Етрополе, но всеки ден ходи в Златица на работа. Казва, че е принуден да минава по лунен пейзаж. По пътя не може да се движиш с повече от 20 км в час. Необходимите 35 милиона лева, за да бъде ремонтират пътя – не са налични, затова държавата кандидатства за европейско финансиране, в проекта е включено укрепване на свлачища, подмяна на мантинелите, а заради дупките по трасето – някои шофьори дори оставят част от автомобилите си по пътя. Кметът на Етрополе Владимир Александров отбелязва, че от 4 връзки на града, само 2 са проходими: "Можеш да стигнеш от Джурово и от Правец. От Тетевен е невъзможно заради възникнали проблеми, остава прохода "Кашата“, който от години е официално затворен“ През прохода минава единственият тунел, който свързва Северна и Южна България, но той няма да бъде ремонтиран. Той е дълъг 700 метра и е строен заедно с тунелите на АМ "Хемус“, за разлика от тях, през него никога не са минавали законно автомобили, в момента в средата на тунела живеят диви животни. bTV попита Агенция "Пътна инфраструктура“, защо тунелът няма да бъде въведен в експлоатация. От там заявиха: "АПИ планира извършването на предпроектни проучвания, които ще включват обследване на съществуващото състояние и параметрите на изградения тунел и съответствието им с действащата нормативна уредба“. Агенцията е не се ангажира със срок кога ремонтите на прохода и тунела ще започнат. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg