Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
БДЖ пуска "Бизнес класа"
Автор: Екип Ruse24.bg 09:10 / 03.10.2010Коментари (8)791
© Ruse24.bg
Бизнес класа ще бъде обособена във влаковете по примера на бизнес класата в самолетите, съобщи транспортният министър Александър Цветков на семинар в Банско. За целта към всеки влак ще се прикачва поне по един от новите вагони, с които разполагат железниците и които доскоро влизаха в състава на летните Уикенд експреси до Варна и до Бургас. Пътуването в бизнес класата на влаковете ще бъде по-скъпо, уточни транспортният министър, но все още не е ясно с колко точно:

"Една от идеите, които разработваме, е към всеки влак да бъде прикачен по един от новите вагони, така че във всеки бърз влак да осигурим на пътниците и по-комфортно пътуване. Т.е. ще осигурим бизнес класа, така че да има възможност във всеки влак да се пътува по-комфортно. Надявам се до месец два да може да стане факт", каза министърът.

"Предстои преструктурирането на железниците в холдингова структура", съобщи председателят на управителния съвет на БДЖ Владимир Владимиров. По думите му вече има проявен чуждестранен интерес към железниците и до две години холдингът може да стане факт, така че в железниците да влезе чуждестранен инвеститор. До момента интерес към БДЖ са проявили немските и австрийските железници. Владимиров обясни, че времето, през което железниците ще се преструктурират в холдинг, ще се използва за оздравяване на компанията:

"В момента всички активи се намират в "БДЖ" АД и те се отдават на товарни и пътнически превози. Това, което предстои, е създаване на холдингова структура, при която активите ще бъдат прехвърлени в пътнически и товарни превози и ще минат под контрола на самите управители и директори в дружествата. Целта е шапката да се свие до една малка структура, която се занимава само с стратегическо управление, финанси и контрол", заяви той.

"Със създаването на холдинговата структура ще се освободим от ненужните локомотиви под формата на продажба на активи или скрап, ще се освободим от ненужните вагони, ще се оптимизира персонала и ще търсим освобождаване от всички неоперативни активи, които в момента носят разходи на железниците. Има например 14 почивни станции в "БДЖ" АД. Ние смятаме, че за да изпълняваме социалните нужди и да не трупаме загуби можем да управляваме пет почивни станции. За другите ще търсим пазарна реализация", уточни Владимиров.

От БДЖ увериха, че до края на годината няма да вдигат цените на билетите. От Нова година обаче железниците ще излязат с нова тарифна политика, като към момента не е ясно дали ще бъде по-висока. Близо 2000 души са съкратени в БДЖ за последната година, като оптимизацията на персонала продължава, уточниха от компанията. В момента в БДЖ работят малко над 13 000 души. От БДЖ се похвалиха, че в последните месеци се наблюдава лек ръст в товарните превози - с няколко процента, както и със 17 милиона лева ръст на приходите за първите осем месеца на годината спрямо същия период на миналата година.

Източник: Дарик







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
С БДЖ София - Пловдив трябва да е 50 мин, и после 1.5 час от Пловдив до Бургас. Само това може да привлече пътници (и някой бизнесмен).
0
 
 
аз пък съм твърдо за БДЖ, каквито и да са условията. Пътувам с кучe, което макар и малко, ми създава проблем с пътуването с автобус. Общo взето дали ще се качa, зависи от желанието на водачa, защото досега пътник не се е изказвал против. Така чe пред невъзможността да знам предварително дали "ще ме качат" или не, предпочитам естествено сигурността на влака ;)
Горд член на "Глас народен", начело със Светльо Хиподилски! Бивши комунисти няма! Б(*П, ГЕйРБ, ДуПеСе и Атака - в Батака! Време е за промяна!
на 04.10.2010 г.
0
 
 
БДЖ е номер 1. Само не и през горещите месеци :(
егати новия облик-мн.е мрачен
на 03.10.2010 г.
0
 
 
Единственото,което крепи БДЖ в момента,са товарните превози.Ако разчитаха на пътниците,досега да са умрели от глад-почти всеки пътува с карта и на пръсти се броят тези с редовните билети.Последно с влак пътувах началото на 2009 и оттогава този транспорт съм го забравил.Причините са много-постоянни закъснения,неугледни вагони,климатик лятото е мечта,зимата парното го има някъде,но в някои вагони-не,за чистотата не коментирам.Бизнес-класата няма да спаси БДЖ,нито ще доведе до съществено увеличаване на приходите,тъй като доверието вече е загубено и хората/като мен/са си намерили алтернатива.
-1
 
 
Пътувах във въпросните вагони лятото като се прибирах от морето.Климатика никакъв го нямаше,а вагоните са стил конюшна.Така и не разбрах какво му е бизнес класата.Много се учудих,че за този подвижен казан ми взеха пари за бизнес пътуване.
0
 
 
хах бизнес класа .... еми то хубаво, ама на мен ми се струва, че искат да са като авиокомпаниите, първо билети онлайн - което не им се получи , сега това.... ммм може в скоро време някой влак да полети
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Бюджет 2024
Парламентарни избори 2024
Изграждане на Национална детска болница в София
Мигрантски натиск към България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: