Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Дизелът у нас - по-скъп от бензина и с по-високи цени от Австрия и Испания
Автор: Екип Ruse24.bg 16:41 / 28.08.2010Коментари (8)826
© Ruse24.bg
През последните 3 години акцизите и косвените данъци върху горивата не са се променяли и всяка една страна в Европейския съюз сама определя политиката си спрямо тях. Към момента акцизът е 685 лева за хиляда литра при бензина и 600 лева за същото количество при дизела.

Въпреки по-ниските ставки при дизеловото гориво и по-ниските производствени разходи за неговото получаване при преработката на нефт, на бензиностанциите от доста време ясно се забелязва тенденцията дизелът да е по-скъп от бензина, особено през лятото.

В някои европейски страни дизелът е на цена по-ниска отколкото се продава у нас при това страни със висок стандарт. Така например в Австрия той е на цена 2,18 лв , в Испания 2,14 лв, а у нас е заковал цени от 2.23 лева, при това на повечето бензиностанции. Това сочат данните на Международния транспортен съюз за месец август.

Сметките показват, че от месец май досега дизелът у нас е поскъпнал с 30 стотинки. След две години се предвижда поредното повишаване на акцизите на бензина и на дизела, съответно 25 лева и 15 лева на хиляда литра, поясниха от финансовото министерство. Това означава, че ще плащаме дори още по-високи цени.

Според икономистът Веселин Пасев е аномалия сега да плащаме такива цени на нафтата, каквито са били по времето на двойно по-скъпия петрол на международните пазари. Според експерта е напълно вероятно да има картелно споразумение между играчите на пазара у нас, за да се поддържат високите цени на дизела. А държавата не осъществява никаква целенасочена политика, за да се справи с проблема.

По мнение на Пасев при абсолютно либерализиран пазар у нас държавата няма сериозна стратегия, която да доведе до понижение на цените. Още повече, че икономиката ни разчита основно на внос на горива. В други страни в подобна ситуация са въведени мерки за оптимизация на цените на горивата като например сключване на дългосрочни договори при изгодни условия директно със страни-производители, нулеви ставки за транспорт и по-ниски акцизи. У нас обаче липсва конкуренция на пазара, а има и съмнение за картелно споразумение между дистрибуторите.

Според Пасев още по-озадачаващо е защо именно през летния сезон, когато има по-високо потребление на дизелово гориво, цените са толкова високи. Той си го обяснява с манталитета на българския бизнес към високи печалби.

Източник: Ekipnews







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
я питайте кой е в играта и защо е толкова скъпо всичко --- защо отнеха лицинза на 2 рафинерия в БГ и колко и искат на месец за да и го дадът отново. докато има хора който гледат само да се нагушат ще е така. Говорим за хоратана ББ и те са от това тесто
0
 
 
повишаването на брашното олиото - картелни споразумения след месец ще го обявят но ние сме си платили за това а държавата ще си ги прибере от производителите паричките за това е необходима реклама а тя е дават някой лев на някой гладен журналист пише че суровината свършва и изстрадалия народ започва да изкупува застоялата стока и всички са доволни
Всичко което е далеко от морето е провинция! (Хемингуей)
на 29.08.2010 г.
0
 
 
С много други неща е същото положение и не мога да разбера какво сте се хванали за дизела! Скоро вдигнаха годините(стажа)за пенсия-някой от нас Българите да е напрашил нещо по въпроса
+2
 
 
Тази съпоставка на експерта показва убедително няколко неща: 1. По цените на горивата изпреварваме развитите западни държави. 2. По-стабилни доходи от акцизите и ДДС на горивата в нашия бюджет няма. 3. Вместо да развиваме туризма, с либералния режим на застрояване от 1991г. насам всички правителства активно участвуваха в "бетонирането" на морските и планинските курорти и ликвидираха на практика тяхната привлекателност. А туризмът е сериозно перо за бюджета ни. 4. Всички правителства "лапат" и си пълнят гушите от "Лукойл" - монополиста за цените на горивата в БГ. 5. Нито едно правителство не е разработило никаква перспектива за развитието на нашата родна икономика. И това на ГЕРБ няма никакво намерение за това. 6. Всички тези факти доказват мафиозния и некомпетентен характер на правителствата ни, независимо от техния партиен флаг!
+3
 
 
В Гърция на 1000-1300евро заплата - 1,30-1,40евро /л са горивата. У нас на средна заплата 400-700лв е 2,20 - 2,30лв/л.
+2
 
 
А знаете ли кои са играчите в този мафиотски бизнес? Всички са бивши старши шапкари от системата на МНО и МВР, при които минималната пенсия е 700 лв. Друг не може да припари при тях. А си имат и пожизнен политически чадър.
+4
 
 
Участниците в петролния бизнес се оказаха толкова алчни, че само след навлизането на електроавтомобили, които да се зареждат от битовата елкектрическа мрежа, ще може да се се регулира пазара.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: