ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Инж. Венцислав Славков, БДЖ: Работим за по-бързо и комфортно пътуване с влаковете | ||||||
| ||||||
Здравейте. Здравейте. Ще има ли закрити линии или към момента – само промяна в разписанията Никога не е стоял въпросът за закриване на линии, въпреки че в медиите излезе информация, че БДЖ възнамерява да закрива линии. Става въпрос за промяна на разписанията, но не и за закриване на линии. Няма опасност хората да няма с какво да се придвижват? Да. Няма такава опасност. Направили сме всичко възможно всички региони да бъдат осигурени с железопътен транспорт. Напоследък се наблюдават доста чести закъснения на влаковете. Каква е основната причина за тях? В последните дни имаме и няколко неприятни случая със самоубийства, хвърляне на хора пред влаковете, удари на прелези имаме също. Също така има и закъснения във връзка с ремонтите на железопътната инфраструктура. Има и закъснения по повреди на подвижния състав. Така че като цяло причините за закъсненията са комплексни. Но пък ние няма как да избегнем правилата и Закона за движение по пътищата. Всяко едно такова нарушение се разглежда от оперативна група на Министерство на вътрешните работи, така че това са закъснения, върху които не можем да влияем и да ги избегнем. До колко време трябва да получим новите електрически влакове и какво ще се подобри при пътуването с тях? Както знаете, процедурата се води от Министерство на транспорта. Тя не е процедура на "БДЖ – Пътнически превози". Съгласно условията на договора, доколкото знам, първите влакове трябва да започнат да идват 2026 г., ако наистина дойдат в този срок. Какво ще се подобри – като цяло ще се подобрят самите условия за пътниците, тъй като новите мотрисни влакове са с по-нови седалки, климатизирани и т.н. Ще отговарят на всички изисквания на условията за оперативна съвместимост, ще отговарят на изискванията за придвижване и качване на трудноподвижни лица. Така че като цяло това са едни много съвременни влакове. Относно времето на пътуване – вече то ще зависи пак от довършването на ремонтните дейности по железопътната инфраструктура. Така че при завършване на ремонтите пътниците ще могат хем да пътуват комфортно, хем пък и да стигат по-бързо. Подсигурена ли е поддръжката за тях? Да. Също знаете, договорът, освен доставката, включва и 15-годишна поддръжка на подвижния състав. Поддръжката вече, съгласно условията на договора, е въпрос на организация от страна на доставчиците. Има ли липса на кадри? Като цяло липса на кадри има във всички сфери в държавата, не само в железопътния транспорт. За съжаление, специално, а и не само при нас, със закриването на специализираните училища, както и на т.нар. в миналото техникуми, откъдето излизаха специалисти – да речем електротехници, заварчици, шлосери и т.н., вече няма училища, които да обучават така масово тези специалности и това оказва влияние на всички сфери, свързани ако щете и с машиностроене, ако щете и със строителство. Така че това е може би една от нишите в образованието, която във времето беше пренебрегната. Няма млади хора, които да се интересуват и да ги влекат тези специалности. Като цяло в системата какво би било добре да се подобри в системата на БДЖ и за какво работите? В момента работим специално по повишаване честотата на подвижния състав. Имаме процедури за провеждане на ремонт в момента на вагони, така че да се повиши надеждността на подвижния състав. В общи линии това ни е основната цел и задача – да нямаме закъснения по повреди на подвижен състав, както и условията за пътниците във вагоните да се подобрят. Но от друга страна с доставката на немските вагони, които бяха пуснати в началото и в средата на юни, за съжаление, колкото и да се опитваме да подобрим условията, дори и тези вагони, които бяха в много добро състояние – хигиенно имам предвид, за съжаление, не се пазят както трябва от нашите ползватели и това съответно води до увеличаване на разходи за почистване, съответно увеличаване престоя на вагоните в нашите депа за почистване, отнема ни време. По този начин в някои случаи се налага да не може да осигурим достатъчно вагони за обслужване на влаковете. Благодаря ви, г-н Славков, за този разговор. |
Още по темата: | общо новини по темата: 294 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/49 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Проф. Димитър Петков: Някои храни разболяват сърцето
13:33 / 10.12.2024
От непотребна вещ до зашеметяваща коледна украса в русенското село Сандрово
10:15 / 09.12.2024
На колко време трябва да се сменят калобраните на автомобила
11:55 / 09.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: