Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Купуваме влакове за 1,7 млрд. лева - до средата на 2026 г. ще имаме железопътен парк от ново поколение
Автор: Екип Ruse24.bg 11:08 / 05.07.2022Коментари (8)477
©
Приключиха пазарните консултации за новите български влакове, предстои обявяване на процедури за 1,7 млрд. лева.

Това е най-голямата задействана поръчка по Плана за възстановяване и устойчивост. Крайният срок за получаване на предложения от всички заинтересовани страни изтече на 30 юни 2022 г. Общият брой получени предложения по всички 5 покани е 32, съобщават от МТС.

Подобен тип пазарно проучване се провежда за пръв път от Министерството на транспорта и съобщенията, като целта му е да се постигне максимална прозрачност и ефективност при изразходването на обществен ресурс, както и да се привлекат за участие най-добрите български и международни компании. "Ще се възползваме в пълна степен от възможностите, които ни дава Законът за обществените поръчки, за да придобием най-модерните и сигурни влакове и оборудване при най-добри условия - и като цена, и като технологии", каза министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев.

До изтичане на крайния срок, своите индикативни предложения са подали едни от най-големите световни производители и доставчици на подвижен състав и бордово оборудване: Alstom, CAF, Hyundai Rotem, PESA Bydgoszsz, Siemens Mobility, Skoda Transportation, Stadler Rail, FPS Poznan Fabryka Pojazdow Szynowych, KONCAR-Electric vehicles Inc., Thales, Talgo, Express Service, Vossloh Locomotives GmbH, CZ LOKO a.s. и CRRC Corporation Limited.

След подробно разглеждане на всички предложения, предстои в кратки срокове МТС да обяви обществени поръчки по петте покани на обща стойност 1,7 млрд. лева. Очаква се до средата на 2026 г. България да има обновен железопътен парк от най-ново поколение.

По разпореждане на министър Николай Събев същият подход ще бъде приложен от НК "Железопътна инфраструктура“ и за двата проекта на компанията, одобрени по Националния план за възстановяване и устойчивост. Те са за изграждане на интермодален терминал в Русе и за внедряване на ERTMS, ниво 2, в железопътния участък Русе – Каспичан.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 06.07.2022 г.
0
 
 
След 20 или 30 години ще ги видим може би
Aнонимен
на 05.07.2022 г.
0
 
 
Дано да Не са и те само на чертеж !?
Aнонимен
на 05.07.2022 г.
0
 
 
Чудесно! Но да не забравяме, че това е само подвижния състав. Инфраструктурата е в окаяно състояние - тя трябва да отговаря като ниво на новите влакове, най-малко и за да могат безопасно да развиват по-високи скорости. Нещо като скъпите автомобили по разбитите пътища....
Aнонимен
на 05.07.2022 г.
0
 
 
всичко ни е наред до влаковете опряхме.
Нито крачка назад! Зад нас е България.
на 05.07.2022 г.
0
 
 
Браво! Министър Събев действа. Първо изкара БДЖ на печалба, а сега ще го обнови. И всичко това след като години наред го водеха умишлено към фалит.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Актуални теми
Хороскоп за деня
Почина патриарх Неофит
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Григор Димитров: По-добър съм от преди седем години!
Великден 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: