Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Министър Димов: Не можем да забраним вноса на стари коли
Източник: Ruse24.bg 10:28 / 11.10.2018 Отпечатай Изпрати
©
"Не можем да забраним вноса на стари коли. Но настояваме да се направи така, че да не могат да бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България". Това коментира пред Нова телевизия министърът на околната среда и водите Нено Димов.

Той подчерта, че настояването да не се превръщаме в автоморга на Стария континент е получило подкрепата и на други държави, сред които Полша, Словакия, Литва, Латвия, Румъния, Унгария. От Брюксел поели ангажимент, че ще работят по въпроса през следващата година, а решение вероятно ще има през 2020 г.

Димов коментира и въвеждането на по-високи данъци за старите автомобили. Той бе категоричен, че това е "инвестиция в здраве", защото въпросните превозни средства са вторият най-сериозен замърсител на въздуха у нас.

По-съществен бил проблемът само с битовото отопление на твърдо гориво. Подмяната на остарелите и вече опасни печки с нови можело да бъде най-евтиното или най-скъпото решение. Ако дадено домакинство живее на място с изградена газопреносна мрежа, то най-изгодният вариант бил да се присъедини към нея. Ако обаче е наложи построяване на цялата инфраструктура за газификация и електрификация, то така смяната на отоплението излизала доста скъпо, обясни министърът.

Той бе категоричен, че неотговарящите на екоизискванията електроуреди и горива изобщо не трябва да стигат до пазара. И добави, че законът, забраняващ търговията с некачествени брикети се забавил, но се очаква да бъде приет от Министерския съвет още следващата седмица.

Екоминистърът коментира и плановете за строителство на втори лифт в Банско, които бяха спрени, след като на първа инстанция съдът ги обяви за противоречащи на закона.

"България губи възможността да развива един цял отрасъл като планинския туризъм, а хората, които живеят в планинските райони, са сред най-бедните у нас", каза Димов. И добави, че трябва да се търси балансът между икономическото развитие и опазването на околната среда без да се саботира модернизацията на държавата.









Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Пропускате много важен факт - а той е,че в близо 60% в държавата хората получават заплати около 500 лв,а на места дори и по малко.Е обяснете ми как този човек може да си позволи кола произведена след 2010 година например.Но как да го обясниш това на "ояли се от власта" депутати и министри които взимат между 5 и 10 000 лв на МЕСЕЦ.Това са пари ,които някои хора не могат да видят и за една година.Та това е същноста на проблема драги коментиращи.А колкото до вноса на коли,дай на хората нормални заплати от порядъка на 2000 - 2500 лв на човек от домакинство,и мисля че вноса въобще ще спре,защото ще имат пари за НОВИ коли,а не за трошляци.НО,както винаги има НО.Ако това стане,същата тази Германия,а и другите покрай нея,какво ще правят със същите тези "трошляци"?
+1
 
 
Газта хич не е далавера за отопление. Особено както я вдигат всяка година сериозно. Беше далавера преди време. С новите климатици клас А+ газта остава много на заден план. Да скъпи са, но за около 4-5 години си оправдават инвестицията.
Накъдето и да отива тълпата – бягайте в обратната посока. Тя винаги греши.
на 11.10.2018 г.
+1
 
 
Това със забраната е абсолютна идиотия и тъпанарщина. Значи ако сега карам 25 годишна кола, при липса на евтини 15 годишни, ще продължа да си карам трошляка щото колата си е необходимост, а кинта няма. Все пак една 15 годишна каручка е по-добра от 25 годишна, нали? Но главанаците министри няма как до проумеят тази проста истина. Във всички случаи малката злина е по-добра от голямата злина.
Aнонимен
на 11.10.2018 г.
+1
 
 
А градския транспорт кога?
+1
 
 
Тоя в коя година живее, че ще забранява нещо? Ако си купя автомобила в Германия за лично ползване, кое ще ме спре да си го докарам тук, да го регистрирам и да го карам?
+2
 
 
След 2-3 години всички в държавата ще се видят в чудо със старите автомобили които в момента са част от автопарка и които ще бъдат внесени. Неизбежно е че ще бъдат спрени по един или друг начин заради вредните емисии. Сега е момента да се вземе някакво адекватно решение защото по българска традиция в последния момент повечето хора ще останат опулени като с "Пръст в Г*з" и ще има "ама кво стана що така"!
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2018 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Дунав в Първа лига, сезон 2018/2019
Изграждането на АМ "Струма"
Зима 2018/2019 г.
Във Варна убиха мъжа на скандалната миска Анита Мейзер
ТВ и шоу сезон 2018/2019
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
©2008 - 2018 Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: