
ЗАРЕЖДАНЕ...
Министър Калин Стоянов: МВР няма отношение към реда за преминаване на "Дунав мост" | ||||||
| ||||||
Има се предвид, че за да се нареди камион на опашката на Дунав мост, той трябва да има номер от новия буферен паркинг. Без него служители на фирмата, която стопанисва паркинга, не допускат превозните средства до граничния пункт, предават от "РусеМедиа". Министър Калин Стоянов припомня, че в Наредбата за ГКПП са регламентирани контролните институции, имащи отношение към граничния контрол, и частни фирми не са в този списък. Той заявява още, че новият паркинг е публично-частно партньорство между Общината и частна фирма и целта му е да реши транспортен проблем с камионите, изчакващи на пътя. "МВР няма отношение и не участва в осъществяването на контрол по отношение на реда за достигане на товарните автомобили до ГКПП-Русе. Ангажиментите на МВР са единствено да организира спирането на товарните автомобили на определените за това места в Русе и Бяла, както и във вътрешността на страната, ако няма свободни места за паркиране“, се казва още в отговора. От него обаче така и не става ясно кой и в какво качество има право да въведе ред и да поеме отговорност за преминаване на границата в конкретния случай с опашките от тирове на Дунав мост. Общо трима депутати от Русе са задали въпроси за Дунав мост и трафика на товарни автомобили към министър Калин Стоянов. За момента отговор са получили Иван Белчев и Мартин Димитров от ПП-ДБ, като се чака и отговорът на въпроса на депутата от "Възраждане“ Златан Златанов. Мартин Димитров се интересува от проблема с неработещи гишета и бавно обслужване на ГКПП "Русе – Гюргево“. Обяснението е свързано с проверките, които извършват румънските власти. "Заплахите от незаконна миграция и контрабанда румънските гранични власти извършват проверки на всички товарни превозни средства, включващи физически контрол на товарните помещения. При случаи, когато те са с поставена пломба, се ползва газ-анализатор или детектор на сърдечния ритъм, като самата контролна процедура има определена продължителност , която обективно не може да бъде съкратена. Наличният човешки ресурс на пункта е максимално натоварен, като при необходимост се ангажират служители в почивка и от друго направление“, казва министърът. В отговора се посочва, че тъй като инфраструктурата не позволява увеличаване на работните места, единствената възможност за увеличаване на пропускателната способност е намаляването на контролните процедури чрез поетапното им извеждане от зоната на пункта. Тази мярка е задължителна като подготвителна за присъединяването на България към Шенгенското пространство. Въпросът на Златан Златанов е сходен, тъй като е свързан с осигуряването на по-добра проходимост на ГКПП "Дунав мост“. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg