Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Обсъждат специални шофьорски книжки за джипове, но и за коли на ток
Автор: Екип Ruse24.bg 15:21 / 02.10.2023Коментари (3)265
©
Ако Европа въведе нови специални шофьорски книжки за джипове, то такива трябва да се изискват и за по-голямата част от електрическите автомобили.

Френската евродепутатка Карима Дели, която е и председател на транспортната комисия към Европарламента, разбуни шофьорските духове с внасянето на предложение за въвеждане на специален лиценз В+ за водачите на големи автомобили, тежащи над 1800 кг. Това автоматично означава, че в “тежката" категория ще попаднат и поне 2/3 от колите на ток.

Една кола днес тежи средно 1,4 тона. Чисто електрическите превозни средства, от друга страна, тежат средно 1,9 тона, като само батерията може да достигне до 750 килограма.

Според депутатката от една от водещите “зелени" партии големите SUV модели не само консумират повече гориво, но и заемат повече място. Сблъсъкът със SUV също би довел до много по-тежки наранявания, отколкото при по-леките автомобили. Всичко това може да се прочете в проектодоклада на Дели. Тя ръководи Европейския парламент по реформата на правилата на ЕС за шофьорските книжки. Миналата пролет Европейската комисия представи предложение за модернизиране на директивата за европейската шофьорска книжка. Сега зависи от Европейския парламент и от държавите - членки на ЕС, да договорят окончателните европейски правила.

Според французойката шофьорска книжка B, която в момента се изисква за управление на леки и лекотоварни автомобили, не е съвсем подходяща за най-тежките леки коли. Вместо това зелената депутатка иска да се въведе шофьорска книжка B+ за леки и лекотоварни автомобили с тегло над 1800 кила. Шофьорите обаче ще могат да я получат само след двегодишен изпитателен срок с нормална шофьорска книжка B.

Минималната възраст за получаване на шофьорска книжка за SUV трябва да бъде 21 години според нейното предложение, пише "24 часа".

Това означава, че шофьорите на популярни тежки джипове като Audi Q7, Volvo XC90, Mercedes G-Class или BMW X5 ще трябва да имат адаптирана шофьорска книжка. Но тъй като предложението не се отнася до конкретна форма на конструкцията на автомобила, а засяга само теглото, по-голямата част от водачите на електрически автомобили също ще трябва да се сдобият с тази специална шофьорска книжка. Ограничението от 1,8 тона изключва само електромобилите от по-малкия сегмент.

Представителката на партията Europe Ecologie Les Verts не спира дотук. Предлага се също така максимална скорост от 90 км/ч за начинаещи шофьори и книжка с точки за целия ЕС. Освен това шофирането със скорост над 130 км/ч да бъде забранено навсякъде в Европа. Възможните допълнителни мерки ще бъдат в допълнение към предварително обявените промени за шофьорските книжки в ЕС.

Въпреки че повече от половината от всички нови автомобили, продадени в Европейския съюз, са SUV, тези модели са обект на критики от известно време. Критиците често ги смятат за антисоциални коли, които поради допълнителното си тегло и височина гарантират, че в случай на катастрофа жертвите обикновено седят в другите коли. Освен това

SUV колите не са добре дошли в много градове поради техния размер и тегло и защото биха били по-опасни за уязвимите участници в движението, като например велосипедистите.

През следващите седмици в ЕП ще се обсъдят и други идеи за реформа на шофьорските книжки, като например книжките на шофьорите над 60-годишна възраст да се подновяват на всеки 7 г., а не на десет. Законодателният процес все още е в начален стадий и едва ли всички предложения за забрани и останалите идеи ще останат в законопроекта.

За 40 години автомобилите са станали два пъти по-тежки

През годините автомобилите все повече се “тъпчат" с технологии, като се започне от инфоразвлекателната система и се стигне до множество системи за активна и пасивна безопасност. Всички тези модерни и донякъде полезни джаджи доведоха до увеличаване на размера и теглото на съвременните автомобили.

Mercedes 190 от 1982 г., предшественик на сегашната C-класа с 4,42 метра дължина, е с тегло, в зависимост от нивото на оборудване, между 1080 и 1300 кг. 41 години по-късно сегашният Mercedes C-Class достига 4,75 метра дължина и в plug-in версията тежи повече от 2 тона. Повече от първата S-класа, която се доближаваше до тези 2 тона.

Увеличаването на теглото на автомобилите е проблем, който засяга други, още по-важни въпроси като безопасността и шофьорските книжки.

Колкото по-голямо е теглото на автомобила, толкова по-голяма е силата, необходима за спирането му. Елементарна физика. Така че по-тежките автомобили, изискват по-мощни спирачни системи. Но това не е всичко. Всъщност в случай на злополука с увеличаването на теглото и рисковете за пътниците във всички други участващи превозни средства могат да се увеличат.

Именно поради тази причина в доклада за тестовете, извършени през 2022 г., Euro NCAP (европейският орган по безопасност) официално предупреди за проблемите за увеличаването на теглото на новите автомобили, с допълнение от сравнителна таблица между превозните средства, тествани в двугодишен период 2010-2012 г. и 2020- 2022 г.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Евробюрократите се чудят какво да измислят, за да оправдаят заплатата, която взимат.
+2
 
 
Психотест за всяка категория кога? Като нямаш провинения с категория В и вземеш категория В+, това какво променя? Силно ми напомня на годините, в които категория Д се взимаше служебно, ако вече имаш С и Е и някакъв стаж (не помня колко). Всички на психотест на 3 години в ДАИ и нещата ще се оправят лека-полека. Искаш електричка - декларираш, че имаш гараж за нея. Имаш бус - декларираш къде нощува и това да не е пред блока. Имаш автобус или камион - същото нещо.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Мартеници 2024
България се отказва от дерогацията за внос на руски петрол
Мигрантски натиск към България
146 години от Освобождението на България
Кабинетът "Денков - Габриел"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: