Бизнес
Учени: В България са открити първите следи от Homo Sapiens в Европа
Автор: Екип Ruse24.bg 10:03 / 12.05.2020Коментари (0)216
© Ройтерс
Археолози в пещерата Бачо Киро
Човешки кости, открити в пещера в България, навеждат на мисълта, че Хомо сапиенс е пристигнал в Европа няколко хилядолетия по-рано, отколкото се смяташе досега, и е поделял по-дълго Стария континент с неандерталците, съобщиха световните информационни агенции, цитирани от БТА.

Учени са попаднали на 4 костни фрагмента и зъб. Резултатите от радиовъглеродното датиране и ДНК тестовете показали, че находките са от 4-ма представители на Хомо сапиенс, като най-древната от тях датира отпреди около 46 000 години.

Предишните най-древни фрагменти от човешки кости в Европа бяха открити в Румъния.

"Усилията находките да бъдат датирани бяха свързани с проблеми, но изглежда, че са отпреди около 40 000 години, плюс или минус няколко хиляди години“, заяви археоложката Хелън Фюлас от института "Макс Планк“ за еволюционна антропология в Германия.

Учените смятат, че Хомо сапиенс е дошъл от Африка преди около 47 000 години, по време на краткотраен топъл период. "Това означава, че в разстояние на около 7000 години хора и неандерталци са живели на един и същ континент, взаимодействайки вероятно малко и не толкова често помежду си“, отбеляза съавторът на изследването и директор на института Жан-Жак Юблен. Неандерталците са изчезнали от лицето на планетата преди около 40 000 години.

"Знаем, че когато са дошли Хомо сапиенс, там е имало неандерталци - каза Юблен. - Дунавската долина вероятно е била ползвана като път от представители на Хомо сапиенс, за да се придвижат в тази част на Европа.“

Фосилите са открити в пещерата Бачо Киро в България. Животинските останки в "Бачо Киро" разкриват още, че хората са ходели на лов за пещерни мечки, бизони, гигантски елени, коне, хиени и лъвове.

Операция срещу тероризма в Бургас! Тече разпит на лица от арабски произход
Грипна епидемия обхвана страната
Лято 2020 г.
Водни спортове
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.

За контакти
За реклама
©2008 - 2018 Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.