Да се изнасяме – откриха две планети подобни на Земята
Автор: Екип Ruse24.bg 17:09 / 21.12.2022Коментари (0)365
Възможно е извънземният живот да се намира точно на нашия пословичен праг. Астрономите са открили две планети, подобни на Земята, които се намират в обитаемата зона на тяхната Слънчевата система. Освен това тези светове се намират само на 16 светлинни години от Земята.

Обитаемата зона на Слънчевата система е малката област около звездата, в която може да се образува течна вода. Учените твърдят, че тази зона е от ключово значение за възможността да се формира животът, както го разбираме. В нашата Слънчева система Земята и Марс се намират в обитаемата зона.

"Природата сякаш иска да ни покаже, че планетите, подобни на Земята, са много често срещани. С тези две планети вече стават 7 в планетни системи съвсем близо до Слънцето", обяснява Алехандро Суарес Маскареньо, изследовател от Института по астрофизика на Канарските острови (IAC), в съобщение за медиите.

Двете планети обикалят около малко червено джудже, наречено GJ 1002. Тази звезда е само с една осма от масата на Слънцето, което я прави много хладна и слаба звезда. Това също така изтласква обитаемата зона много по-близо до GJ 1002, отколкото обитаемата зона в нашата Слънчева система.

Въпреки че и двете потенциално обитаеми планети имат приблизително същата маса като Земята, на GJ 1002b, по-вътрешния от двата свята, му трябват само 10 дни, за да завърши една обиколка около звездата. На GJ 1002c, светът, който е по-отдалечен от звездата, са необходими малко над 21 дни, за да обиколи Слънцето. За сравнение, Земята обикаля около Слънцето за 365 дни - или за една календарна година.

Тъй като тази Слънчева система се намира на по-малко от 16 светлинни години от нашата планета, астрономите смятат, че ще могат да научат много за атмосферите на GJ 1002b и GJ 1002c - вероятно ще разкрият дали те могат да поддържат човешки живот. За тази цел екипът казва, че ще разглежда отразената светлина и топлинните емисии, пише "Стъди файндс".

"Бъдещият спектрограф ANDES би могъл да изследва наличието на кислород в атмосферата на GJ 1002c", отбелязва Джонай И. Гонсалес Ернандес, изследовател и съавтор на изследването.

"Поради ниската си температура видимата светлина от GJ 1002 е твърде слаба, за да се измерят промените в скоростта ѝ с повечето спектрографи", обяснява Игнаси Рибас, изследовател в Института за космически науки (ICE-CSIC) и директор на Института за космически изследвания на Каталуния (IEEC).

Либерализъм и консерватизъм в Европа