Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Експерт препоръча: 4 пъти спорт за по 1 час в седмицата, а за закуска: бъркани яйца, 2 филийки пълнозърнест хляб, плод и зеленчуци по избор
Автор: Екип Ruse24.bg 09:28 / 14.04.2024Коментари (7)880
©
Най-простата, но може би най-точна дефиниция на здравословното хранене е то да бъде балансирано. Това означава всеки ден да приемаме необходимото количество протеини, въглехидрати и мазнини в зависимост от възрастта, теглото и ежедневието ни. Това каза за "24 часа" гл. ас. Иван Неделчев, възпитаник на НСА с три специалности – физическо възпитание, треньор по културизъм и фитнес и спортна психология. 

"Здравословното хранене предполага синхронизация с природата и променящите се сезони - или с други думи, сезонна и локално отгледана храна. То в никакъв случай не е диета или някакъв тип гладуване и рестрикция за определен период от време. Здравословното хранене е консумиране на храна, която осигурява и допринася за доброто здраве, като същевременно с това подпомага предотвратяването на заболявания и отговаря на специфичните индивидуални нужди на човек. Ключовата дума тук е разнообразие – хранене, богато на плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, бобови растения, ядки, риба и бели меса. Също така то е с ниско съдържание на наситени мазнини, трансмазнини, рафинирани захари и сол. Здравословното меню включва ниско ниво на консумация на преработени меса (колбаси) и продукти, които са преминали някакъв тип химична манипулация. И обратно, пълноценното хранене съдържа умерени количества хляб, ориз, картофи и тестени изделия. Към тях в зависимост от индивидуалните предпочитания можем да добавим и млечни продукти. Хубаво е да обърнем внимание и върху оптималния прием на вода и течности", обясни той.

Ето и едно примерно меню, препоръчано от него:

4 бъркани яйца, 2 филийки пълнозърнест препечен хляб, сезонен плод, зеленчуци по избор. Втора закуска: 1 плод по избор и 30 г сурови ядки. За обяд: салата от пилешки гърди на скара със смесени зеленчуци, чери домати, краставица, гарнитура (ориз или картофи). Следобедна закуска: 200 грама скир или котидж сирене, а за вечеря: риба на скара, зеленчуци по избор, авокадо (маслини), като навсякъде може да има подправки и дресинги според индивидуалните вкусове.

Специалистът обясни, че трябва да спортуваме четири пъти седмично по 1 час като това може да е всяка любима двигателна активност.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 15.04.2024 г.
0
 
 
За да можеш да Пръднеш ....... Сигурно ти трябва точно това!
Aнонимен
на 14.04.2024 г.
0
 
 
Пълни и разнообразни ГЛУПОСТИ. Най - правилното е да си веган, без добавки, химикали, стероиди. Още по правилно е до обяд да се тренира, без да се яде. Това, което е написал този химикал е глупост.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Матури 2024 г.
Лято 2024
Бюджет 2024
Зелен преход
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: