Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Honda проектира първите си коли във виртуалната реалност
Автор: Екип Ruse24.bg 18:29 / 13.01.2023Коментари (0)489
©
Един от световните лидери в производството на автомобили, японската компания Honda, е на път да революционизира дизайнерската си практика, която датира от 30-те години на миналия век, чрез модерните технологии за виртуална реалност. Дизайнерският екип на автопроизводителя започна да изследва VR като възможност преди шест години в търсене на нов, по-ефективен начин за създаване на продукти.

Виртуалната реалност оформя бъдещето на сфери като развлечението и игрите с различни платформи като PlayStation, PokerStars и Steam, където играчите могат да се насладят на висококачествено VR изживяване. Технологията обаче вече се използва широко и в други дейности като образование, здравеопазване, производство, а сега дебютира и в автомобилния дизайн.

Компанията Honda, оценена на 43 милиарда долара, все още използва глинени модели в реален размер, за да създаде новите си дизайни, което е изпитан и надежден метод, въведен от дизайнера на GM Харли Ърл. Вече Honda постепенно разчита все по-малко на старата практика, като вместо това се възползва от много по-удобните виртуални технологии.

Още през 2020 г. Honda отвори две VR студиа за разработване на виртуални модели в Калифорния и Токио. Днес създадените в тези студиа дизайни вече започват да влизат в производство и съвсем скоро може да ги очакваме на пазара. На пресконференция японският автомобилен производител показа как технологията за виртуална реалност се използва в рамките на компанията.

Основно преимущество на новия подход е, че позволява много по-бързото и лесно създаване на модели. Освен това големи екипи от различни краища на света могат да работят заедно от разстояние във виртуалното пространство, което води до по-малко ресурси за пътувания и е по-природосъобразно. Създаването на прототипи във виртуална среда позволява на хората от различни екипи да си сътрудничат по-добре и в по-кратки срокове. Все пак новият подход е посрещнат и с известна доза скептицизъм и според някои служители в студиото липсата на физически допир при избирането на материали е сред недостатъците при използването на дигитални решения.

"Не искаме да губим емоцията и човешкия допир в дизайна на Honda, така че няма да преследваме изцяло дигитален подход, но наистина сме развълнувани от продуктите на Honda, които ще достигнат до клиентите в бъдеще чрез използване на VR технология ", каза Матио Геслин, ръководител на VR технологията в Honda Design Studios. Те планират да продължат да изследват техническите възможности на виртуалната и добавената реалност в своите центрове за разработка по целия свят, за да подобрят визията и качеството на своите продукти.

Този подход е използван при разработването на най-новите модели на Honda 2023 Honda Pilot и 2024 Honda Prologue EV. "Honda Prologue беше ключът към пълното използване на VR в процеса на проектиране, базирано на данни, с глинено моделиране като инструмент за проверка; нещо, което ще пренесем в разработката на други продукти на Honda.“

Въпреки че Honda Prologue е базирана и на външен глинен модел в пълен размер за усъвършенстване на детайлите, разработката на интериорния дизайн е изготвена основно с помощта на VR. Дизайнерският екип използва същата технологията за оценка на продукта Honda Pilot за 2023 г. Този подход позволява цялостен поглед над цвета, материалите и всички малки детайли. В резултат на това дизайнерските студия в Лос Анджелис и Япония успяват да осигурят незабавна обратна връзка и да направят промени в реално време.

Honda не е единствената автомобилна компания, която използва новите технологии в производствения си процес. Марки като Ford и Bugatti също се обръщат към дигиталните решения, за да оптимизират и визуализират работата си. Най-новият луксозен модел Bugatti W16 Mistral roadster, който е оценен на 5 милиона долара, е създаден чрез софтуер за 3D моделиране и VR технология за визуализация на дизайна и то само в рамките на 9 месеца. 

Освен в производството, виртуалните технологии и възможностите на метавселената са приложими и при представянето на моделите на крайните потребители. Луксозната дъщерна марка на Honda Акура вече отвори виртуалния си шоурум в платформата Decentraland, където потенциалните клиенти и купувачи могат да се разходят и дори виртуално  да изпробват автомобилите в метавселената. По подобен начин Skoda създаде изживяване, наречено Skodaverse, което позволява на потребителите да направят тест драйв, наподобяващ видео игра, или да посетят тяхната NFT галерия, в която има различни произведения на изкуството.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Природни стихии
Бум на коклюш в България
Парламентарни избори 2024
България в еврозоната
Великден 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: