
ЗАРЕЖДАНЕ...
Какви са предимствата на старт/стоп системата? | ||||||
| ||||||
В зависимост от условията на шофиране, подобренията в разхода на гориво на функцията старт/стоп са между 7,27 и 26,4 процента от разхода на гориво по време на тестовете, според Обществото на автомобилните инженери (SAE). "Ако сте постоянно на магистралата и двигателят никога не се изключва, икономията на гориво не е съществена“ - казва Алекс Книжек, заместник-директор по разработването на автомобилни тестове в Consumer Reports - "Но ако шофирате много в града с честа работа на празен ход, има забележимоно намаление на разхода на гориво с технологията старт/стоп.“ Не всички системи са еднакви. Повечето превозни средства използват една батерия (AGM) за всички 12-волтови електрически системи на превозното средство. AGM батерията е проектирана да се разрежда по-бавно, така че батерията ще има по-дълъг живот от по-традиционните оловно-киселинни автомобилни акумулатори. Някои производители на автомобили, като BMW, Jeep и Mercedes-Benz, предлагат модели, често наричани "меки хибриди“. Тези превозни средства имат малък електрически двигател, който подпомага бензиновия двигател, което позволява на автомобила да се движи по инерция с изключен двигател и двигателят може да остане изключен по-дълго на светофарите. Този тип превозни средства използват отделна батерия за захранване на функцията старт/стоп. Независимо дали вашият автомобил има една или две батерии за системата старт/стоп и дали е мек хибрид или не, технологията е проектирана да се справи с многократното стартиране и спиране на двигателя. Освен това ако батерията не е напълно заредена системата не заработва. Понякога има погрешно схващане, че тези системи са лоши за двигателя или стартера, така че някои шофьори деактивират функционалността. Те са проектирани за тази функция, но както всяка допълнителна функция, има вероятност да се нуждаят от поддръжка или ремонт в бъдеще. Често срещано оплакване е невъзможността за постоянно изключване на функцията старт/стоп. Превозните средства имат бутон, който може да деактивира системата по време на шофиране, но следващия път, когато рестартирате колата, функцията стоп/старт отново се активира. Някои хора просто смятат, че тези системи са досадни и посягат към бутона за изключване на системата веднага щом стартират колата. Това може да бъде полезно в случаи, когато спиранията са кратки и е необходимо бързо ускорение, за да се включите в трафика, тъй като системите стоп/старт могат да причинят лека пауза, докато рестартират двигателя, пише Auto-Press.net. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg