Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Какви са предимствата на старт/стоп системата?
Автор: Екип Ruse24.bg 16:41 / 26.05.2025Коментари (0)1754
©
Днешните превозни средства са проектирани да увеличат максимално икономичноста си по много начини. Една такава функция е автоматичната старт/стоп, която изключва двигателя, когато колата ви работи на празен ход на място, и го рестартира, когато спирачката се освободи или се натисне съединителят. Но колко всъщност ви спестява гориво тази технология?

В зависимост от условията на шофиране, подобренията в разхода на гориво на функцията старт/стоп са между 7,27 и 26,4 процента от разхода на гориво по време на тестовете, според Обществото на автомобилните инженери (SAE).

"Ако сте постоянно на магистралата и двигателят никога не се изключва, икономията на гориво не е съществена“ - казва Алекс Книжек, заместник-директор по разработването на автомобилни тестове в Consumer Reports - "Но ако шофирате много в града с честа работа на празен ход, има забележимоно намаление на разхода на гориво с технологията старт/стоп.“

Не всички системи са еднакви. Повечето превозни средства използват една батерия (AGM) за всички 12-волтови електрически системи на превозното средство. AGM батерията е проектирана да се разрежда по-бавно, така че батерията ще има по-дълъг живот от по-традиционните оловно-киселинни автомобилни акумулатори.

Някои производители на автомобили, като BMW, Jeep и Mercedes-Benz, предлагат модели, често наричани "меки хибриди“. Тези превозни средства имат малък електрически двигател, който подпомага бензиновия двигател, което позволява на автомобила да се движи по инерция с изключен двигател и двигателят може да остане изключен по-дълго на светофарите. Този тип превозни средства използват отделна батерия за захранване на функцията старт/стоп.

Независимо дали вашият автомобил има една или две батерии за системата старт/стоп и дали е мек хибрид или не, технологията е проектирана да се справи с многократното стартиране и спиране на двигателя. Освен това ако батерията не е напълно заредена системата не заработва.

Понякога има погрешно схващане, че тези системи са лоши за двигателя или стартера, така че някои шофьори деактивират функционалността. Те са проектирани за тази функция, но както всяка допълнителна функция, има вероятност да се нуждаят от поддръжка или ремонт в бъдеще.

Често срещано оплакване е невъзможността за постоянно изключване на функцията старт/стоп. Превозните средства имат бутон, който може да деактивира системата по време на шофиране, но следващия път, когато рестартирате колата, функцията стоп/старт отново се активира.

Някои хора просто смятат, че тези системи са досадни и посягат към бутона за изключване на системата веднага щом стартират колата. Това може да бъде полезно в случаи, когато спиранията са кратки и е необходимо бързо ускорение, за да се включите в трафика, тъй като системите стоп/старт могат да причинят лека пауза, докато рестартират двигателя, пише Auto-Press.net.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Кабинетът "Желязков"
Лято 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Световна черна хроника
Пребиха жестоко легенда на популярен български клуб
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: