Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Какво да ядем, за да се справим със стреса?
Автор: Екип Ruse24.bg 15:47 / 24.08.2022Коментари (0)236
©
Депресията, тревожността и високите нива на стрес са почти ежедневие за хората по целия свят. А освен че вредят на психиката, те могат да окажат и негативно влияние върху физиката - като качим тегло например.

Когато тялото е подложено на интензивен стрес, то освобождава хормона кортизол, което от своя страна води до покачване на апетита. Как се случва това? По същество по-високите нива на кортизол създават по-високи нива на инсулин в тялото и спад в кръвната захар. Перфектното условие гладът за нездравословни храни значително да се увеличи.

Д-р Джейсън Блок обяснява пред WebMD, че това се случва, отчасти защото тялото освобождава химикали в отговор на храна, която може да има директен успокояващ ефект.

Нещо повече, според Women's Health Mag, има няколко други навика, които подложените на стрес хора правят и които водят до качване на тегло.

Хората с тревожност често не си набавят достатъчно количество сън. А липсата му, подобно на стреса, допринася за произвеждането на повече кортизол.

Хората, които са стресирани, са и по-склонни да прибягват към емоционално хранене и да пропускат фитнеса. Да не говорим, че често се случва да забравим да ядем, когато сме заети на работа. Това забавя метаболизма и е по-вероятно да преядем по-късно през деня.

Докато всички тези неща са трудни за преодоляване, какво ще стане, ако използваме храната, за да подобрим настроението си? И по този начин да сведем до минимум възможностите за стрес и тревожност. Вместо да се утешаваме с нездравословна храна, защо не се опитаме да грабнем една от тези по-здравословни алтернативи. 

Ето как да използваме силата на храната, за да подобрим ежедневието си, според Stars Insider.

Сардини

Дребната риба е богата на омега-3 мастни киселини, които благодарение на противовъзпалителните си свойства предизвикват добро настроение. Според проучване, публикувано от NCBI, хората със симптоми на депресия са се подобрили значително след началото на диета, включваща именно омега-3.

Нахут

Канадски изследователи са открили, че витамин В6 липсва при пациенти със симптоми на депресия, съобщава NCBI. Нахутът е чудесен негов източник, както и основната съставка на друг извор на щастие - хумуса.

Портокали

Портокалите съдържат голямо количество витамин С. Той е известен с това, че помага за понижаване на кръвното налягане, както и нивата на кортизола, в резултат на което се чувстваме по-спокойни и балансирани, пише Men's Fitness.

Спанак

Той също е богат на витамини В, което може да помогне за повишаване на нивата на серотонин. От своя страна, хормонът повишава настроението ни по естествен начин.

Малини

Според проучванията високото съдържание на антиоксиданти предотвратяват или поне намаляват депресията. Малините са богати именно на тези вещества.

Моцарела

Това може да е изненада за мнозина, но моцарелата всъщност съдържа повече триптофан, отколкото една пуйка. Тази аминокиселина е свързана с мозъчната функция и производството на серотонин.

Авокадо

Според Elle, авокадото е богато на витамин В, който изпраща невротрансмитери - серотонин и допамин, които пък допринасят за по-добро настроение.

Броколи

Броколите имат множество хранителни ползи. Нито един зеленчук не съдържа толкова хром, колкото тях. Karger пише, че хромът играе ключова роля в синтезиране на серотонин, норепинефрин и мелатонин.

Черен боб

Черният боб е пълен с фолиева киселина и магнезий - хранителни вещества, които са свързани с борбата с депресията. Според Journal of Active Disorder, диета, богата на магнезий, намалява риска от депресия.

Кашу

Говорейки за магнезий, кашуто е страхотен негов източник. По данни на Journal of Active Disorders, ако консумираме храни с ниско съдържание на магнезий сме по-склонни да изпаднем в депресия.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Взрив в "Арсенал" – Казанлък, има пострадали
Взрив в "Арсенал"-Казанлък
ТВ и шоу сезон 2022/2023 г.
Парламентарни избори 2022 г.
Зима 2022/2023 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 598 267
novini@ruse24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
тел.: 0887 45 24 24
office@mg24.bg

Екип
Правила
©2008 - 2022 Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: