Кино
Откриха останки от древни създания в динозавърско гробище
Автор: Екип Ruse24.bg 16:58 / 18.04.2019Коментари (0)316
Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, съобщи БТА.

Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 км от столицата Буенос Айрес. Останките са от слабо позната на учените епоха.

Впечатляващото според палеонтолога Рикардо Мартинес от Природонаучния институт и музей на университета на Сан Хуан е, че костите са от различни индивиди. "Откритието има двойно значение, тъй като на мястото има останки от поне седем или осем дицинодонта - предшественици на бозайниците с размерите на вол, и на архозаври - вид влечуги, за които се знае малко и се предполага, че може да са прародители на крокодилите", казва Мартинес.

"Костницата" е с диаметър и дълбочина между един и два метра. За да обясняват струпването на кости, учените предлагат хипотезата, че в праисторически времена на мястото на гробището е имало източник на вода. По време на голяма суша древни създания масово са се трупали около него, но тъй като водата се е изпарявала, животните са губили сили и са умирали на място.

Грипна епидемия обхвана страната
Първа лига, сезон 2020/2021
Проблеми с боклука във Варна
Тежко ПТП със загинали на "Тракия"
Хороскоп за деня

За контакти
За реклама
©2008 - 2018 Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.