
ЗАРЕЖДАНЕ...
Поредицата за извънземния ловец Хищника се сдобива с два нови филма през тази година | ||||||
| ||||||
Първият филм от поредицата излиза в много неслучайна епоха: 80-те години на XX век, а негов режисьор е Джон Мактиърнън. Апостолов допълва: "Тук имаме тропата за мъже на мисия и гордостта от американския войник, но преработена през ъгъла на американския наемник. Американски елитни войници-наемници на мисия е достатъчно основание за един много солиден екшън, но тук имаме и добавката на научната фантастика, на извънземния кораб и този мистериозен съвършен убиец, който ловува ловците. Тук присъства и хорър елементът и добре матаболизираният жанров роман на слашър киното“. Според журналиста чисто драматургично филмът е доста "примитивен“ в добрия смисъл на думата, но структурата му е гениална. "Това, което започва като военен екшън с мъже на мисия, изведнъж се трансформира в научнофантастичен хорър филм“, поясни той. Другата формула, която допринася за успеха на тази неостаряваща поп-културна класика, според него, е химическата формула на анаболните стероиди. "Въпросът е кой в каста не е ползвал синтетични хормони, за да изрази своя мускулест мачизъм. В този смисъл филмът е изключително мъжествен. Тук докрай е оголена и озъбена идеята за ницшеанския свръхчовек в джунглата, който може да бъде убит само от нещо извън този свят“, коментира гостът. Според Апостолов втората част на "Хищникът“ от 1990 г. е много недооценена. "Идеята на втората част е да представи един футуристичен и дистопичен Лос Анджелис“, поясни той. Продълженията след това обаче следват низходящ тренд, смята той, като според него е напълно възможно един чист екшън да се превърне в шедьовър. "Част от мен се връща към носталгията отпреди 20-30 години... и преоткривам магията на екшъна, съзнавайки много ясно, че има иронично намигване в целия разговор за екшъна, мачизма и разгулността на жанра. В същото време знам, че огромна част от създадените екшъни са неописуемо лоши. Това е жанр, произвел страшно много лоши филми“, добави гостът. Екшън естетиката според него се връзва най-добре с научната фантастика. Сред задължителните елементи на екшъна са престрелките и преследванията с коли, а сред шедьоврите в жанра той посочи "Умирай трудно“ с Брус Уилис, "Скорост“ с Киану Рийвс, първите две части на "Терминаторът“ с Шварценегер и "Скалата“ с Шон Конъри. "Същевременно филмите с Дуейн "Скалата“ Джонсън и филмите от поредицата "Бързи и яростни“ пък са смъртта на екшъна. От една страна те са изключително успешни в целия свят. Преследвания, мускулести мъже, красиви жени, много локации и лукс – това е комодификация на екшъна, но това е една гигантска комерсиална корпоративна полюция“, категоричен е Апостолов. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg