
ЗАРЕЖДАНЕ...
Дунавските пристанища у нас работят едва с една пета от капацитета си | ||||||
| ||||||
Съществуващите терминали са привлекателни за концесионерите, но неизяснената им собственост е пречка за развитието им. Това стана ясно на проведената в Силистра кръгла маса, свързана с възможностите за партньорство между морската индустрия и туризма за създаване на иновативни продукти. Дунавските пристанища у нас работят едва с една пета от капацитета си. Затова изграждането на нови речни терминали е икономически неоправдано. Доста по-ефективно би било да се върви към обновяването на сега съществуващите речни пристанища, смятат специалистите. Неизяснената собственост на пътническите пристанища от друга страна пречи както за концесионирането им, така и на развитието на круизния туризъм. Според специалистите, познатите от миналото пътнически превози по река Дунав, вече са губеща дейност. Само през тази година на силистренското пристанище са акостирали 36 круизни кораба с повече от 4 400 туристи. Един такъв пасажер оставя на брега между 80 и 100 долара, стига да открие привлекателна и атрактивна за него туристическа среда. Това е и предизвикателство, от което днес трябва да се възползва както бизнесът, така и местната власт. Източник: БНТ "Север" |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg