Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Булевард "България" - язвата на Русе
Автор: Екип Ruse24.bg 16:53 / 31.07.2014Коментари (2)610
© Труд
Пет години след предизборното му откриване булевард "България" в Русе стои недовършен и чака още жертви или пари. Докато държавата се чудеше как да накара "Холдинг Пътища" да си свърши работата, той обяви фалит. 

От общината отказват да приемат калпавия ремонт, а живеещите в района периодично заплашват да блокират шосето. Хората се надяват някой да гарантира живота им след всяка катастрофа в района. Досега има две жертви. 

"Ще настоявам да се намери решение, защото булевардът още няма акт 15 и всички ремонти стават за сметка на общината", обясни областният управител на Русе Венцислав Калчев.

За последно преди две години Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) търсеше друг изпълнител, след като "Пътстрой - Ловеч" (част от "Холдинг Пътища") спря да работи по участъка. И досега не е намерена фирма, която да довърши ремонта.

По програмата "Транзитни пътища 4" за русенския булевард бяха отделени 19,6 млн. лв. Строително-монтажните работи за 6,6 км са изчислени на 4,5 млн. лв. Според АПИ са ремонтирани още над 4000 кв. м мостови съоръжения.

Положени са повече от 70 км бордюри, 18 км стоманена предпазна ограда, пешеходни парапети и над 70 хиляди тона асфалт.

На 3 юли 2009 г. бул. "България" беше открит със странната формулировка "съществено завършен". Лентата прерязаха тогавашният вицепремиер Меглена Плугчиева и градоначалникът Божидар Йотов. 

Сега соцдепутатката е посланик на България в Швейцария и Люксембург, а екскметът е общински лидер на БСП и работи в "Приста ойл".

Официалните гости си затварят очите, че фанфарите звучат на недовършен път. И загърбват набързо поставените градински бордюри, липсващи предпазни огради и мантинели, засипани отводнителни канали, неасфалтирани тротоари и нетрамбовани банкети. При ремонта са унищожени държавни репери, не са повдигнати елкабели, не са подменени дефектирали бордюри и капаци на шахти. След броени месеци асфалтът започна да се рони.

Щетите са още по-големи, защото премахнатият дренаж при строителството на булеварда наводнява целия район около централна жп гара и сградите започват да потъват бавно. От "Холдинг Пътища" навремето се оправдаваха, че са изпълнили проекта. А проектантите - че са спазили заданието. Подлезите също стоят недовършени и пешеходците са принудени да прескачат мантинели.

Скандалът предизвиква кръгла маса в крайдунавския град с представители на ресорните институции. Само общината изпълни исканията на сформиралия се Граждански комитет.

Подлезите бяха почистени и осветени, но за кратко, а платната около Основното училище "Алеко Константинов" и спирките бяха обезопасени с мантинели и огради. Монтирани са видеокамери и предупредителни табели. Обезшумителните стени край булеварда и светофарите отпадат от проекта заради неясната му съдба.

"Сега мястото е денонощно свърталище на проститутки. Направи се нещо, но после всичко тръгна постарому", разказва председателят на гражданския комитет Пламен Митев. Булевардът още е строителна площадка, но след фалита на "Холдинг Пътища" отговорността на практика се оказа ничия.

Размита отговорност

Строителят вече не носи отговорност за булеварда. Макар че АПИ е задържала 10% от парите като гаранция за качество, тя ще се задейства едва след издаването на акт 16, а то още няма акт 15. 

Според лабораторния анализ на настилката, направен в Централния институт по пътни технологии, в асфалта са вложени високотемпературни смеси. Заради тях той се руши, има лошо сцепление между инертните материали и битума. Бързо се износват и бордюрите.

По Закона за задълженията и договорите строителят трябва да плати неустойки. В договора с "Холдинг Пътища" обаче пише, че подизпълнителите не могат да бъдат санкционирани за некачествено строителство или недовършен ремонт. А главният изпълнител е във фалит.

Дори да се отстранят всички дефекти, булевардът остава отворена язва за крайдунавския град. При проектирането му като високоскоростен път от републиканската мрежа никой не е съобразил, че околните квартали ще се разрастват и не може да има интензивен международен трафик покрай автобусни спирки, училища и детски градини.
Бул. "България" поема над 40% от транзитния поток на товари в страната. 

Всъщност този натоварен булевард е вътрешна улица за Русе. Пътни експерти предлагат международният трафик да се изнесе извън града. За т.нар. Южна дъга се говори от 25 години. От АПИ е поискано прединвестиционно проучване, ще се търсят и европари през новия програмен период 2014-2020 г.

Дотогава русенци ще стискат палци още някой да не стане жертва на трупаното с години безхаберие.


Източник: в. "Труд"






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 04.08.2014 г.
0
 
 
е хубаво де, така е, да, ама докога само ще се пишат едни и същи неща? ами хайде нещо да се напрани, че да се променят нещата, или поне да започне промяна.
Aнонимен
на 01.08.2014 г.
0
 
 
Червените буклуци пак в основата на зле свършена работа!
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Матури 2024 г.
Дете от Враца бе простреляно в главата
Евровизия 2024
Парламентарни избори 2024
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: