
ЗАРЕЖДАНЕ...
Русенци вече имат достъп до електронен портал с информация за града | ||||||
| ||||||
Създаването на електронния портал, пълен с пространствена информация за различните общински дейности, бе инициирано от кмета Пенчо Милков, като основната цел е русенци бързо да достигат до актуална информация за града си. "Когато встъпих в длъжност, заварих книжно царство в Общината. Информацията трябва да бъде абсолютно достъпна за всички, затова започнахме дълъг процес по изпълване със съдържание на географско-информационната система на Русе. Така ще се подобри осведомеността на гражданите и ще се спестят ресурси и време, защото с нея всеки може да направи справка напълно безплатно в реално време по въпросите, които го интересуват“, сподели кметът. Той подчерта, че системата се развива и актуализира непрекъснато, и се надява гражданите да привикнат да я използват, както и да дават своите предложения за подобряването ѝ. Изграждането на архитектурата на ГИС портала отнема година и се извършва от специалисти, работили по едни от най-добрите географско-информационни системи в страната. Средствата за изграждането ѝ също са изцяло от общинския бюджет. Към момента русенци могат да разгледат карти, съдържащи полезни данни за: - социалните услуги; - лечебните заведения, яслите и пунктовете за детска кухня; - училищата и детските градини; - одобрените кандидати по програма LIFE за подмяна на старите отоплителни печки с нови; - таксиметровите стоянки; - велоалеите; - електронни информационни табла, разположени на територията на общината. Наред с това заинтересованите могат да разгледат подробно и създадения "Екологичен кадастър“, описващ промишлените предприятия и съединенията, които използват и отделят при дейността си в различните индустриални зони на Русе. Информацията в картите се попълва от общински служителите, като се планира следващите публични слоеве да съдържат данни за картотекираните дървета в града, различните съдове за отпадъци, културните институции и др. Най-трудоемък е слоят с общинска собственост, включващ изключително голям брой обекти, за които следва да се нанесе подробна информация. Освен още нови карти, в дългосрочен план се предвижда и внедряването на приложение, с което гражданите да изпращат в реално време пространствено реферирани сигнали за поддръжка и аварии в обкръжаващата ги среда. Това би скъсило времето за реакция на общинската администрация и нейните служители за разрешаването на казуси като отворена шахта, счупено кошче за боклук и др. |